Search
Close this search box.

Két kampánnyal hívta fel a figyelmet a tudatos étkezésre a Tudatos Vásárlók Egyesülete

A 2002-ben alakult Tudatos Vásárlók Egyesülete ez évben is két közösségi kihívással hívta fel a figyelmet az etikus és környezetbarát életmód megoldásaira hűen egyik céljukhoz, mely szerint az ökotudatos életmódot és vásárlási szempontokat ne csak a “szuperzöldek” tartsák szem előtt, hanem legyen elérhető bárki számára.

A februári Helló hüvelyesek! kihívás az étkezéseink során elfogyasztott alternatív fehérjeforrások (pl. bab, lencse, csicseriborsó, stb.) arányának növelésével a húsfogyasztás csökkentésére és a fehérjepótló növények fogyasztásának pozitív környezeti hatásaira hívta fel a figyelmet. 360 fő regisztrált a kihívásra, amelyből nagyon örülünk, hogy 84 fő zuglói lakos volt. A regisztrált résztvevők egy online webinár keretein belül tudhattak meg többet a fehérjepótlók táplálkozástani és környezeti szerepéről. A webináriumon Madarász Kinga, vegán gasztroblogger és a pécsi Babszi nevű vegán étterem alapítója, és Králl Attila, biológus, ökológus kutató, az Agri Kulti KFT. munkatársa adott elő. Az első 100 jelentkezőnek kezdő ajándékcsomagot küldtek, amely 25-25 dkg zöld lencsét, sárgaborsót és csicseriborsót tartalmazott, hogy ezzel is segítsék a kihívásban való aktív részvételt. A webinárt követően a résztvevők 4 héten át tematikus hírlevelet kaptak teli receptekkel, tippekkel és háttérinformációkkal. A visszajelzések alapján a kihívás sikeres volt hiszen a résztvevők az ajánlások, tippek és receptek hatására könnyebb és változatosabb ételeket tudtak készíteni a kihívás alatt bemutatott hüvelyesekből. Ráadásul a résztvevők fele azt jelezte, hogy több hüvelyest fogyaszt 3 hónappal a kihívás után is, mint a kihívás előtt!

Az áprilisi Szezonális zsongás kihívás célja az volt, hogy segítsen a résztvevőknek abban, hogy minél több szezonális zöldséget valamint vadon termő növényeket fogyasszanak, és, hogy a megvásárolt termékeket lehetőleg közeli termelőtől, helyi piacokon szerezzék be. A zuglói résztvevők a kihívás elején egy ajándékcsomagot kaptak, csíráztatható magokkal és bodzaszörppel a zuglói Kenyérközösségtől. Az ajándékcsomagot egy csütörtöki napon a zuglói Kenyérközösség pop up piacán adták át, ezzel is népszerűsítve a helyi termelői piacot a zuglói lakosok körében. A kihívásra 207 fő regisztrált és ebből 42 fő zuglói volt. A regisztrált résztvevők többek között egy webinárt nézhettek meg, ahol Szabó Adrienn dietetikus szakértőtől kaphattak információt szezonális táplálkozás előnyeiről, praktikus tippekkel kiegészítve. Az előző kihíváshoz hasonlóan 4 hétig a Tudatos Vásárlók Egyesületétől további tippeket, recepteket kaphattak a résztvevők hírlevél formájában. A kihívás alatt a nyertes  résztvevők Molnár Klára webinárjához kaphattak hozzáférést, valamint 3 könyvet is elnyerhettek tRENDrakótól.

Továbbiak

Kapcsolódó Hírek